2013. július 14., vasárnap

Füstölt kacsamell (Magret de canard fumé)

Nincs is jobb, mint a házi füstölt sonka de mivel azt nem egyszerű egy kis konyhában összehozni ezért olyasmivel próbálkoztam ami legközelebb van hozzá. Vettem egy egész bőrös kacsamellet 10 euróért meg egy kiló sót 30 centért, beleöntöttem fél kilót egy kis műanyag doboz aljába, rá a kacsamellett borssal bedörzsölve és a tetejére a maradék fél kiló sót. Négy nap múlva így nézett ki:


Gyorsan bevagdaltam a bőrét:



Rizst, fekete teát, barnacukrot és keményfa forgácsot tettem alufóliára egy tepsibe:


A kacsamellet serpenyőben kis lángon megpirítottam kicsit amig elérte az 50 fokos maghőmérsékletet... kb. fél óra.


Azután rácsra helyeztem, letakartam és alágyújtottam egy kemping gázégővel.


Kb. egy óra múlva jó füstös lett:


Kívűl ropogós, füstölt, belül szaftos puha.


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon finomnak látszik :) T.