2009. december 13., vasárnap

Friture d'eperlan - Sült viaszlazac

Tisztázzuk először mi az a viaszlazac (Osmerus eperlanus)! A wiki szócikk szerint a bűzöslazacfélék családjába tartozik, ami nem hangzik túl jól, lássuk be, de valójában semmi rossz szaga nincs. A mélyhűtött holmik között találtam rá és megtetszett a csomag. Fél kiló 2-3 centis, fél kisujjnyi vékony halacska aludta fagyba merevedett álmát és néztek a semmibe kis fekete gomb szemeikkel. Haza kellett vinnem őket. Sok gond nem volt velük, langyos vízben kiolvasztottam őket (a hibernálás alaposan megviselte őket, egy sem kezdett el úszni) aztán törlöpapíron nagyjából megszárítottam és hirtelen forró olajba dobtam őket. Két-három perc kell neki maximum és finom ropogósra sül. Sütöttem még hozzá hagymakarikákat mert az jó. Só, bors és citromlé a tetejére és kész. Fincsi ropogós, nagyon ízletes rágcsa. Akármilyen szószba lehet tunkolgatni, el tudom képzelni tzatzikivel vagy simán fokhagymás tejföllel.


Nincsenek megjegyzések: