2006. július 12., szerda

Gyöngytyúk


La pintade, ez a neve franciául. Mikor megvettem még fogalmam se volt mi ez, de jól nézett ki. 2€ volt 2 comb. Vettünk egrest is, mert az is jó. Ezt sajnos már nem tudom franciául, de igazán magyarul se. Mondják piszkének, biszkének, büszkének, köszmétének, egresnek és csipkeszőlőnek is... :o
Szóval amit kitaláltam az Almaborban párolt mézes, barackos sült gyöngytyúkcomb csipkeszőlő mártással. Hehe. Leírni nehezebb, mint megcsinálni. Először is bőre alá benyomkodtam egy fél őszibarackot. Aztán megszórtam őrölt szerecsendióval, őrölt korianderrel, sóval icipici fahéjjal majd aláöntöttem 1 deci normandiai almabort, meg egy kis olajat. Fólia alatt 30 perc 250 fokon. Ezután levettem a fóliát, jól meglocsoltam mézzel és még 20 percre visszatettem a sütőbe. Közben az egresmártás... 0,5 kiló 1,2 liter vízben főhet fél óráig. Miután a mézes cucc visszament a sütőbe csináltam 2 ek margarinnal és 5 ek liszttel rántást majd 1 dl tejjel es 1dl tejföllel habverővel csomómentesre dolgoztam és belefőztem az egresbe. Ja, kell bele egy adag cukor is ízlés szerint, mert savanyú, mint az állat! Még cukorral is. Hehe. Na végülis ilyesmi lesz belőle:



Nincsenek megjegyzések: