2006. augusztus 2., szerda

Rizses tonhalsaláta

Szerintem ez nem igazán saláta, de akkor minek nevezzem? Egy francia recept alapján van, amit nem tudtam teljesen lefordítani ezért néhány dolgot átvariáltam, az eredeti neve "Riz au thon et fruits secs à l'orientale"
Célszerű már az előkészületeknél három részre választani a receptet. Rizs, feltét és öntet.

1. A rizs ezúttal barna rizs, ami azért rossz, mert lassan fő meg és azért jó, mert finom. Najó, nem olyan lassú, sacc 25 perc, de aztán még hagyni kell elhűlni, mert nekünk most hidegen kell, az még ugyanennyi. Végül bele kell szórni egy-két marék mazsolát és apróra vágott aszalt sárgabarackot.

2. A tonhal része roppant egyszerű. Egy doboz Rio Mare tonhalkonzervet villával össze kell nyomkodni egy fej apróra vágott echalot hagymával. Ha nincs echalot, akkor lilahagyma is jó szerintem. Sokféle tonhalat kipróbáltam már, de a Rio Mare nem véletlen olyan drága, érdemes beruházni arra...

3. A dressing se túl bonyolult, inkább szokatlan. Uborkát karikára, a karikákat kis gyufaszál cikkekre vágom, aztán egy citrom leve megy rá, 4-5 friss mentalevél apróra vágva, 3-4dl natúr joghurt és 1 ek mustár.

Ezután a képen látható módon, vagy bárhogy másképpen tálalhatjuk. :)
Szárított korianderrel is megszórtam és jó lett volna a paradicsom helyett paradicsompaprika vagy kaliforniai paprika, de az éppen nem volt itthon, sorry.

ui.: ugye mennyire egybecseng az élelmiszer-piramissal??



1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Milán! Ez a 'sali' nagyon ott van :) Most csináltam másodszorra és elfelejtettem, hogy időközben a kígyóubi elfogyott. Úgyhogy koviubival próbálkoztam. Így is ehető! :)
A mouszaka ellenben nekem nem jött be. Igaz a fahéjat kihagytam (nem mertem), de nem lett semmi különös íze..
Tücsike