2006. október 8., vasárnap

Muszaka


Muszakát csinálni nem nehéz, csak nagyon macerás. Hatalmas disznóól lesz a konyhában, ha mindent jól csinál az ember, hehe. :) Jobbra egy kis ízelítő látható ebből.
A muszaka tulajdonképpen rakott padlizsán, tehát célszerű a hozzávalók alapján tagolni a munkafolyamatot. A padlizsánnal kell kezdeni, mert pucolás, karikázás sózás után állnia kell egy órát amíg barna levet izzad és nem lesz keserű, aztán papírtörlővel megtörölgetni. Miközben pihen hagymán piríthatjuk a darált bárányhúst. Ha nincs bárány, akkor persze bármi más is megteszi... Fűszer: só, bors, fokhagyma, provance-i zöldfűszerkeverék, szerecsendió és fahéj. Ja meg persze erőspaprika. Mi így szeretjük, de persze lehet variálni. A fahéj megdöbbentő, de nagyon jót tesz neki. Miközben egy másik edényben forr kb. 6 krumpli bedobunk melléjük kb. 6 paradicsomot 2 percre és utána megpucoljuk, aprítjuk és a húshoz adjuk.

Ja igen, darálthúsból kb. fél kiló, padlizsánból 3-4 nagyobb kell, ebből 4 nagy adag lesz a végén. A szárazra törölt padlizsán- karikákat kis olivaolajon meg kell sütögetni, hogy picit megszottyanjanak. Aztán serpenyőbe rétegezni a padlizsánt, a krumplit, reszelt sajt nem rontja el, az minden kajába jó. Ha van juhsajt az a legtutibb, fűszeres feta kocka is jó megoldás lehet, sőt ha van akkor olajban eltett szárított paradicsomot is tennék bele. Na erre még rá a paradicsomos hús és a végén a besamel mártás, hogy szaftosabb legyen. Ja igen, közben valamikor besamelt is csinálni kell. Hehe. De az könnyű. 5dkg vaj vagy margarin, 2 ek liszt 1 percre, 2 dl tej, só, bors, szerecsendió, kicsit besűrűsödik és kész! Na ez az egész megy a sütőbe bő fél órára - azalatt van idő mosogatni, hehe... :)

Az elkészült muszakáról nincs fotó, de el tudom mondani milyen. Szottyadt padlizsán, krumpli és darálthús tocsog gyanús színű szmötyiben. Nem túl fotogén, viszont döbbenetesen finom!!! :)

8 megjegyzés:

Anna írta...

Kibróbáltam, finom lett. :)

Unknown írta...

Köszi, ma megpróbálkozok vele. Ezer féle van a magyar weben, amit a Görögöknél ettem ahhoz talán ez hasonlít a legjobban, kíváncsian várom a végkifejletet. :)

Kösz a receptet,

Üdv.:
bANDYka

Névtelen írta...

bANDYka, szerintem azért van annyi féle recept, mert eredetileg ez arab kaja, hús nélkül, gyakran hidegen fogyasztva. A neve is valami olyasmit jelent arabul, hogy hűtött. Azért lehet, hogy ezt a húsosat is kipróbálom, mert jól hangzik :)

bodorka írta...

reszelheted a sajtót a besamellmártásba is.v füstöltsajtot akár,kend ezt a tetejibe.mit szósz?

Csirli írta...

:D Nahat, orulok,, hogy itt vagyok :) Ezt a muszakat probalom ki, a tobbi amit talaltam tul komoly :))

Csirli írta...

Hadd mondjak meg annyit, h marhafinom :) lett! Pedig elrontottam a retegezesi sorrendet... krumpli-hus-padizsan-besamel-sajtra sikerult :)
Es szerintem nem nez ki rosszul :)
Koszi!

Pein Milan írta...

Köszi, örülök, hogy jó lett. Most vettem észre, hogy serpenyőt írtam pedig tepsire gondoltam. Legjobb valami jénai asszem... :)

Névtelen írta...

Na végre egy igazi, így is van! Így készül a musaka! Köszönjük