2006. október 29., vasárnap

Rozmaringos, mézes csülök

Lássuk be, hogy kevés finomabb húsféle van a világon, mint a csülök. Szaftos, ízletes, egyszerűen beszerezhető és elkészíthető. Nyamiiiii! Sütés előtti este jól megszúrkáltam a csülköt és belenyomkodtam 6-7 gerezd fokhagymát, kis sót, meg rozmaringot. Belecsavartam egy alufóliába, locsoltam rá olivaolajat, mézet, fehérbort és dobáltam még bele egy marék frissen vágott bazsalikomot is, aztán pihent fél napot a hűtőben. Másnap ahogy volt - fóliába csavarva - beleraktam egy jénaiba, hogy véletlen se folyjon szét és be a sütőbe. 250 fok, 3 óra. Lehet, hogy nem kell 3 óra, de közben elmentünk piacra bevásárolni és így alakult, de baja nem lett tőle. A végén kinyitottam a fóliát, locsoltam még alá kis bort, tetejére mézet és visszatettem így nyitott fóliával még 30 percre, hogy ropogósra süljön, 10 percenként locsolgatva a szaftjával.

Köretnek vörös lencsét vettünk, ami nagyon király! Nincs olyan kemény hártyás héja, mint a lencsének, ezért nem kell fél napra beáztatni, gyorsabban is fő, és enni is könnyebb - puhább. Kis vajon hagymát pirítottam, aztán beleforgattam a lencsét és felöntöttem annyi vízzel ami ellepi. Forrás után pár percet rotyog és el is lehet zárni, fedő alatt párolódik és felszívja a vizet gyorsan és kész is van. Közben lehet egy kis hagymát pirítani extra köretnek. Ehhez vastag cikkekre vágtam a hagymát és kevés olajon fedő alatt pároltam. Azért kell a fedő, hogy a gőzben puhuljon, fedő nélkül inkább megsül. 2-3 perc után le lehet venni a fedőt és kicsit megpirítani a fonyasztott hagymát és mehet is melegen a csülök és lencse mellé. Így:


1 megjegyzés:

Százi-Bagi család írta...

Kedves Milan!
5 csülökcsoda vár rám, hogy az idei családi karácsonyi zarándoklatott fogadjam. A Te recepted végtelenül ínycsiklandó, ezért le is stoppoltam.

Köszönöm, üdv: Éva