2007. január 4., csütörtök

Pecsenyekakas fenyves gyümölcseivel

Nem kacsa! Kakas! Komolyan! Én még ilyet nem láttam. Az eredeti recept szerint fürj kellett volna, de mivel fogalmam sincs hogy van a fürj franciául vagy hollandul, ezért a legkisebb madarat választottam a polcról. Hollandul "braadhaant" a neve, azaz pecsenyekakas. Icipici az egész jószág, a combja olyan hosszú, mint a mutatóujjam. Naszóval ez lett a fürj helyett. A recept meglehetősen egyszerű, csak sokat kell pepecselni vele.
  1. Meg kell pirítani egy marék fenyőmagot aranyszínűre.
  2. Kell 10-15db sültgesztenye
  3. 1db echalot hagyma vajon megpirítva
Mindent apróra kell vágni és összekeverni tejbe áztatott kinyomkodott zsemlével, egy tojással, sóval, borssal és friss petrezselyemmel. A kakast közben bedörzsöltem sóval és provance-i fűszerkeverékkel, aztán belenyomkodtam a fenti masszát, betekertem néhány szelet pármai sonkával, de vastagabb bacon talán még jobb. Aztán kis olivaolajjal locsoltam és betettem a sütőbe kb. 1 órára, 20 percenként locsolgatva.

Amíg sült csináltam hozzá cranberry szószt. Fogalmam sincs mi a cranberry magyarul, szótár szerint tőzegáfonya, vagy vörös áfonya. Hát áfonyához sok köze nincs szerintem, piros színű, lémentes, kicsit kesernyés ízű bogyó. Mint megtudtam az USA-ban a hálaadás pulyka mellé kötelező ezért ott termesztik nagy mennyiségben:


Naszóval ez a cranberry. A szósz egyszerű, 2,5 dl vízben fel kell oldani 15dkg cukrot. Nekem csak barnacukrom volt, az is jó, aztán beledobni 34dkg bogyót (ennyi volt a zacskóban :) és forralni 10-15 percig vagy amíg kellemesen besűrűsödik. Allítólag melegen és hidegen is jó, én inkább lehűtöttem és úgy...
Még burgonyakrokett kellett volna hozzá, de este 9-kor már semmi kedvem nem volt plusz körettel vacakolni, krokett amúgy is durva. Íme a jószág hosszában félbevágva:


Egy 2004-es burgundit bontottunk hozzá. Ehhez a fűszeres erőteljes ízű ételhez egy kevésbé erős, karakteres szőlő passzol. Egy cabernet sauvignon vagy kékoportó például szerintem durva lett volna. A pinot noir karaktere egyébként is jól passzol a cranberry szószhoz.

Nincsenek megjegyzések: