2007. január 9., kedd

Spenót variációk - Thai tésztasaláta

Nem tudom mondtam-e már mennyire király a friss spenótlevél? Roppanós, húsos, finom... nyamm! A legjobb persze, hogy itt minden évszakban lehet kapni mindenhol. Otthon tavaszra már mindig nagyon kiéheztem valami zöldre. Naszóval a spenót nyersen, frissen a legjobb! Itt van például ez a saláta: olivaolajon megpirítok 3-4 nagyobb gerezd zúzott fokhagymát. Nem túl nagy lángon és nem túl hosszú ideig. Mehet bele rögtön a fokhagymával együtt egy nagy adag friss erőspaprika. Ha megpirult kicsit, akkor 4-5 ek szójaszósz kell még bele és egy kis apróra vágott zöldhagyma. Ennyi a szósz.
A tészta. Üvegtészta. Könnyű és egyszerű. Ázsiai boltokban mindenhol kapható. Rizsliszt és víz van csak benne. Száraz állapotban gondolom víz se, szóval tkp. rizsliszt, azaz rizs. Nahát! :o
Főzni nem is nagyon kell, csak vízbe tenni 8-10 percre. Állítólag még az is mindegy, hogy hideg vagy meleg vízbe, én azért forró sós vízbe tettem megszokásból. 3mm-es metélt volt itthon, az éppen jó is ilyesmire. Szóval tészta megpuhult, aprított spenótlevelekkel összekevertem, rá a csípős szósz, jól-jól átforgattam és kész!

Nincsenek megjegyzések: