2007. január 8., hétfő

Strucc

A strucc futómadár, amely két és fél méternél magasabb is lehet, tömege elérheti a 180 kg-ot, és bár nem repül, a 72 km/h futósebességet is elérheti. Na a miénket mégis elkapta valaki, mert a tányérban végezte. A strucchúsról sok érdekes dolgot lehet hallani, például:
  • "Vizsgálatok során mind a 60, 66 és 75 C-on végzett főzés alkalmával azt tapasztalták, hogy a Warner -Bratzler-shear érték érték kisebb volt, mint 0,05. Ennek oka a strucchúsban található kedvező fibrinogén /thrombin, algin/ calcium-lactate, phospahate/NaCl hányados. Magyarul ez azt jelenti, hogy a strucchús porhanyóssága, omlóssága mérhetően bizonyítható."
  • "Fogyasztása feltétlenül javasolt várandós, szoptatós édesanyáknak, gyerekeknek (magas vas és fehérjetartalom), diétázóknak, sportolóknak, szív- és érrendszeri betegségekben, magas vérnyomásban szenvedőknek (alacsony zsír, koleszterin-tartalom). Emésztési zavarokkal, gyomor- és bélpanaszokkal küszködő embereknek, könnyű emészthetősége miatt feltétlenül javasolt."
  • "A strucchús a legkülönbözőbb elkészítési módszerek után is megőrzi azt a semmivel össze nem téveszthető tulajdonságát, hogy az elfogyasztása, rágása közben észrevehetően szaftosabbnak, lédúsabbnak, teltebbnek, teljesebbnek, "kerekebbnek" tűnik."
Natessék. Egyébként ez tényleg igaz. Vörös hús, marhahúshoz hasonló szerkezetű, de mégis sokkal puhább omlósabb. Az íze pedig szarvashúsra hasonlít, de nekem a máj íze is eszembe jutott. Nagyon kellemes! Az egyik legjobb húsféle azt kell mondanom!

A recept egyszerű. A hússzeleteket besóztam, borsoztam kicsit, majd vajon hirtelen megsütögettem, aztán a saját levével még fedő alatt főztem kicsit. Félretettem a húsokat, a szaftot felöntöttem 1-1 dl tejszínnel és portóival, rottyantottam rajta és visszatettem a húsokat is még 10 percre. Köretnek olivában sült cukkini szeleteket és főtt krumplit tálaltam.


Nincsenek megjegyzések: